W 2005 roku, gdy Fortinet rozpoczynał współpracę z Veracompem, rozwiązania producenta były dostępne w naszym kraju od roku, a na świecie od 5 lat. To właśnie w 2000 roku bracia Ken i Michael Xie założyli w Sunnyvale spółkę, która od tego czasu stała się 60-krotnie większa – w Polsce największa wśród producentów rozwiązań bezpieczeństwa IT, osiągając 2 mld dolarów obrotu.
Kontrakt podpisany w 2005 roku z przedstawicielami firmy Fortinet uprawniał Veracomp do dystrybucji rozwiązań producenta nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Słowacji, Rumunii, Węgrzech, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Litwie i Łotwie.
W ofercie Veracompu znalazły się wtedy przede wszystkim systemy antywirusowe FortiGate wyposażone w akceleratory ASIC. Pierwszym Product Managerem Fortineta w Veracompie został Mariusz Rzepka, a inżynierem prowadzącym Michał Kułakowski.
Rozwój współpracy
Fortinet szybko docenił współpracę z Veracompem. Jeszcze w tym samym roku dystrybutor został uhonorowany tytułem “Nowy Partner Roku 2005”, przyznawany przez amerykańską spółkę najlepszym partnerom w regionie EMEA.
– Rozpoczynając naszą współpracę w 2005 roku, niewiele osób słyszało w Polsce o amerykańskim producencie, specjalizującym się w rozwiązaniach bezpieczeństwa IT. Byliśmy pierwszym i przez kolejne 12 lat jedynym dystrybutorem jego rozwiązań w Polsce. Współpracujący z nami partnerzy rozpoczynali od sprzedaży do banków, uczelni wyższych oraz instytucji centralnych i lokalnych. W 2005 roku sprzedaliśmy 205 urządzeń, 5 lat później przekroczyliśmy 3000 sztuk, a w 2013 roku podwoiliśmy tę liczbę, systematycznie zwiększając też ilość branż i instytucji, do których docieraliśmy z ofertą. W tym czasie nasi partnerzy nawiązali współpracę z największymi spółkami, stacjami telewizyjnymi i radiowymi czy czołowymi operatorami telekomunikacyjnymi – wyjaśnia Mariusz Kochański, dyrektor Działu Systemów Sieciowych i członek zarządu Veracomp.
Zmieniająca się oferta
W 2005 roku głównym produktem w ofercie amerykańskiego producenta były zintegrowane systemy zarządzania zagrożeniami (Unified Threat Management), dostępne w ofercie pod nazwą FortiGate. Już wtedy Fortinet był liderem rynku UTM, tworząc zupełnie nową kategorię tych rozwiązań i osiągając 29,5% udziałów w rynku światowym. Od tego czasu producent wprowadził 28 linii produktowych, które były odpowiedzią na zmieniający się przez te wszystkie lata krajobraz zagrożeń.
Przez ostatnie 15 lat pojawiały się nowe rodzaje ataków i zabezpieczenia, które miały skutecznie przed nimi chronić. W tym czasie ofertę Fortineta rozszerzono m.in. o FortiSandbox – urządzenie zapobiegające zaawansowanym atakom ukierunkowanym typu ATA i APT, FortiNAC, zwiększający widoczność urządzeń w sieci oraz poziom kontroli nad infrastrukturą, a w tym roku w portfolio producenta znalazło się rewolucyjne rozwiązanie FortiAI, które wykorzystuje samokształcące się głębokie sieci neuronowe do rozpoznawania zaawansowanych zagrożeń w czasie krótszym niż sekunda.
Od 2005 roku z magazynu Veracompu zostało wysłanych ponad 21 tysięcy przesyłek o wadze przekraczającej 200 tysięcy kilogramów i łącznej wartości ponad 620 mln złotych.
– Od 2005 roku stale budujemy kanał partnerski. W pierwszym roku rozwiązania Fortineta sprzedawało ok. 20 partnerów. Przez te wszystkie lata ich liczba wzrosła do ponad 600 firm, które cały czas rozpowszechniają informacje na temat oferty producenta wśród swoich klientów. Jesteśmy dumni z tego, że od 15 lat jesteśmy częścią sukcesu Fortineta na świecie i dziękujemy wszystkim, którzy przez te wszystkie lata nas w tym zadaniu wspierali – wyjaśnia Grzegorz Szałański, kierownik zespołu Fortineta w Veracompie.