Nigdy wcześniej stwierdzenie, że rzeczywistość biznesowa postawiła przed administratorami IT ogromne wyzwania, nie było tak prawdziwe i istotne, jak obecnie. Są one związane z bezpieczeństwem infrastruktury sieciowej, ale też urządzeń końcowych – stacjonarnych i mobilnych.
Wbrew pozorom, związanych z tym potrzeb jest wyjątkowo dużo. Przy czym kluczowa wydaje się ochrona informacji oraz urządzeń końcowych przed wirusami, programami szpiegującymi, wyciekiem danych DLP oraz atakami typu ransomware. Ważną kwestią jest też efektywna komunikacja z pracownikami, w tym zarządzanie zgłoszeniami i wszystkimi kanałami komunikacyjnymi. Zarząd i kluczowi pracownicy powinni mieć przy tym w każdej chwili możliwość zdalnej obsługi wszystkich firmowych działań, nie tylko tych kluczowych. Do tego niezbędne jest sprawne, bezpieczne, efektywne zarządzanie urządzeniami końcowymi znajdującymi się w sieci firmowej, takimi jak notebooki, tablety, smartfony i komputery stacjonarne.Pandemia COVID-19 sprawiła, że praca zdalna to już nie przywilej, ale konieczność, niezbędna do utrzymania ciągłości działania przedsiębiorstw. W związku z tym firmowi administratorzy IT zadają sobie pytania, jakie narzędzia wykorzystać, aby zapewnić poszczególnym działom i pracownikom pełną opiekę informatyczną.
Kompleksową odpowiedzią na powyższe wyzwania i potrzeby jest modularne oprogramowanie Matrix42 oparte na procesie dobrych praktyk w zarządzaniu infrastrukturą IT ITILv4, które rozwiąże wspomniane problemy zapewniając między innymi sprawną komunikację z pracownikami zdalnymi poprzez service desk, help desk, a także integrację z systemami telekomunikacyjnymi oraz serwerami pocztowymi.
Więcej na temat korzyści dostarczanych przed rozwiązania producenta przeczytasz w artykule Pawła Marciniaka – dyrektora regionalnego Matrix42, opublikowanym w najnowszym wydaniu magazynu CRN oraz na stronie www: