Do 13 października br. wydłużony został nabór wniosków do projektu Cyberbezpieczny Samorząd, w ramach którego Jednostki Samorządu Terytorialnego mogą otrzymać od 200 do 850 tys. zł na poprawę cyberbezpieczeństwa.
Cyberbezpieczny Samorząd to projekt grantowy realizowany w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC) Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”.
Jest on odpowiedzią na potrzeby Jednostek Samorządu Terytorialnego (JST) wyłaniające się z „Diagnozy cyberbezpieczeństwa” przeprowadzonej w ramach projektów „Cyfrowa Gmina”, „Cyfrowy Powiat” i „Cyfrowe Województwo”, realizowanych przez CPPC we współpracy z NASK-PIB.
Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa informacji, poprzez wzmacnianie odporności jednostek samorządu terytorialnego oraz ich zdolności do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie.
Jest to szczególnie ważne w kontekście potencjalnych konsekwencji dla kierownictwa jednostki, dotyczących zaniechań w tym obszarze – wynikających m.in. z przepisów RODO, narażania instytucji na szkody, wstrzymania pracy urzędów, utraty danych czy mienia, ujawnienia wrażliwych danych osobom nieuprawnionym lub umożliwienia atakującym zniszczenia dokumentów, lub danych.
Projekt realizowany jest przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w Partnerstwie z NASK Państwowym Instytutem Badawczym.